Internkontrollsystemet i Sikkerhetsledelse er implementert i vårt styringsverktøy HMSK SL, og består av følgende områder:
1. Drift:
Administrative og operative rutine- og prosessbeskrivelser fra ansettelse, tjenesteutførelse, innkjøp og til avslutning av arbeidsforhold.
2. HMS:
HMS-system iht kravene i Internkontrollforskriften §5.
Forebyggende instrukser (sikkerhet) og konsekvensreduserende tiltak (beredskap) basert på lov- og forskriftskrav og resultatet av vår risikovurdering.
3. Beredskapsplan:
Beredskapsplanverk med administrative og operative bestemmelser for håndtering av beredskaps- og krisesituasjoner for egen virksomhet og for våre beredskapskunder.
Scenariobaserte tiltaksplaner.
4. Personvern, data- og dokumentsikkerhet:
Hele prosessen regulert i én instruks – fra vi utarbeider/mottar sensitive opplysninger, herunder personopplysninger, bruk av anonymisering og kryptering og øvrig håndtering, til dokumenter og mapper slettes.
Risiko- og konsekvensvurdering personvern.
Standard databehandleravtale.
5. Ledelse:
Lederkalender med tilhørende skjemaer, oversikter og verktøy som daglig leder benytter under sitt lederskap i Sikkerhetsledelse.
6. Kvalitetssikring og revisjoner:
Kontroll- og revisjonsskjemaer med beskrivelse av periodisk gjennomføring for de ovennevnte 5 områdene.